Tájékoztatjuk tagjainkat, hogy az AVDH szolgáltatás 2025. január 1-től történő megszüntetése miatt változnak az online elektronikus ügyintézés szabályai a Pénztárban.

Pénztártagjainknak 2024.01.01-től a Pénztár nyomtatványainak papír alapú benyújtása mellett lehetőségük van már online módon is intézni bejelentésüket. Az AVDH szolgáltatás kivezetése miatt szükséges változás a tagjaink által legnagyobb számban használt szolgáltatási igénylések benyújtását és a kártyaigénylést érinti. A Pénztár 2025. január elejétől az egészségpénztári és önsegélyező szolgáltatások esetében egyaránt elfogadja, ha a Pénztártag aláírásával ellátott igénybejelentését másolatban hitelesítés nélkül elektronikus úton küldi meg a Pénztár igeny@epenztar.hu e-mail címére. Az aláírt igénybejelentést és az igénybejelentést alátámasztó dokumentumokat (számla, egyéb dokumentum) kérjük egyesével szkennelje be vagy fotózza le. Minden dokumentum kerüljön külön Pdf vagy képfájl formátumba. Vigyázzon arra, hogy a dokumentum teljes felülete legyen beszkennelve vagy lefotózva, hogy az abban lévő adatok jól láthatóak legyenek.

Az online elektronikus ügyintézés keretében benyújtott igénybejelentés nyomtatványokat az igeny@epenztar.hu a többi nyomtatványt pedig az info@epenztar.hu e-mail címre kérjük beküldeni.

Pénztárunk az alábbi nyomtatványainkat papír alapon benyújtva eredeti aláírással ellátva vagy Digitális Állampolgárság Program (továbbiakban: DÁP) keretében eAláírás szolgáltatással hitelesítve elektronikus úton elküldve tudja befogadni, ezek a következőek:

  • Belépési nyilatkozat
  • Haláleseti kedvezményezett
  • Átlépési nyilatkozat
  • Számla lekötés
  • Számla feltörés
  • Azonosítási adatlap

Pénztárunk az alábbi nyomtatványainkat papír alapon benyújtva eredeti aláírással ellátva vagy másolatban, hitelesítés nélkül elektronikus úton elküldve tudja befogadni, ezek a következőek:

  • Igénybejelentés egészségpénztári szolgáltatásokhoz
  • Kieső jövedelem pótlása iránti igénylés
  • Igénybejelentő várandóssági segélyhez
  • Igénybejelentő szülési segélyhez
  • Igénybejelentő CSED és GYED kiegészítéshez
  • Igénybejelentő GYES és GYET kiegészítéshez
  • Igénybejelentő munkanélküliségi támogatáshoz
  • Igénybejelentő rokkantsági támogatáshoz
  • Igénybejelentő temetési segélyhez hozzátartozó halála esetén
  • Igénybejelentő iskolakezdési támogatáshoz közoktatás
  • Igénybejelentő iskolakezdési támogatáshoz felsőoktatás
  • Igénybejelentő védendő fogyasztók részére
  • Igénybejelentő lakáshitel támogatásához
  • Igénybejelentő idősgondozás támogatáshoz
  • Kártyaigénylő
  • Adatmódosítás
  • Szolgáltatásra jogosultak
  • Adónyilatkozat
  • GYES/GYED bejelentés
  • Portál regisztrációs adatlap
  • Eseti fogorvosi szerződés
  • Orvosi javaslat

Felhívjuk Pénztártagjaink szíves figyelmét, hogy a DÁP szolgáltatás csak regisztrációval használható és a DÁP szolgáltatás keretében eAláírással hitelesített dokumentumok teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősülnek. A DÁP szolgáltatással kapcsolatos tudnivalók az alábbi linken találhatók:

https://dap.gov.hu/

Köszönjük, ha igénybe veszi a gyors ügyintézést!

Budapest, 2025. január

Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztár