Egészségkártya használata
A Vasutas Egészségkártya használatával pénztártagjaink és szolgáltatásra jogosult közeli hozzátartozóik készpénzkímélő módon vehetik igénybe egészségpénztári szolgáltatásainkat a kártyaelfogadási szerződést kötött (POS terminállal rendelkező vagy telefonos engedélyeztetést vállaló) szolgáltató partnereinknél.
A kártyaelfogadó helyek listája folyamatosan bővül, az aktuális elfogadói lista a Szolgáltató partnerek/Szolgáltató kereső menüpontban megtekinthető. Amennyiben az Ön által kedvelt szolgáltató nem szerepel a listában, kérjük az Ajánljon szolgáltatót menüpontban jelezze, és Pénztárunk felveszi a kapcsolatot vele. Kérjük, azt is jelezze, ha a kiválasztott szolgáltató már nem üzemel, hogy folyamatosan frissíteni tudjuk nyilvántartásunkat.
Egészségpénztári kártyával történő fizetés csak a Pénztártag rendelkezésére álló egyenlegének erejéig lehetséges.
Az egészségkártyával készpénz nem vehető fel.
Az egészségkártyával önsegélyező pénztári szolgáltatásokat nem lehet fizetni.
Az igénybe vett szolgáltatásról egészségkártyás fizetés esetén is szükséges számlát kiállítani. A számlát a szolgáltató küldi meg a Pénztárba és az utalás is a szolgáltató részére történik. A szolgáltatás igénybevételét a Pénztártagnak igazolni kell, mely a kártyahasználat nyugtájának és/vagy a számlának aláírásával tehető meg.
Egészségkártyával nem csak az adómentesen elszámolható termékeket és szolgáltatásokat tudja kifizetni, hanem adóköteles vagy el nem számolható szolgáltatásokat is. Kérjük, ha bizonytalan abban, hogy a termék vagy szolgáltatás adómentesen számolható el, vagy adókötelezettség terheli, előzetesen érdeklődjön Ügyfélszolgálatunknál. Adóköteles termékek vásárlása esetén levelet küldünk tagjainknak és adóéven belül biztosítjuk a visszafizetés lehetőségét.
A kártya elvesztése esetén a Kártyaközpont nyitvatartási ideje alatt, minden nap 8-20 óra között a (06-1) 238-0361 telefonszámon lehet kezdeményezni az egészségkártya letiltását.
A kártyahasználat történhet:
POS terminál igénybevételével, ez esetben a kártyaelfogadási szerződést kötött, bankkártya elfogadó terminállal rendelkező szolgáltatóknál a kártyahasználat a bankkártyához hasonló, fizetéskor a kártya leolvasásával automatikus fedezet ellenőrzés és a vásárlás összegének zárolása történik meg.
A szerződött, de kártyaelfogadó terminált nem üzemeltető szolgáltatóknál a zárolás a Kártyaközpont ügyintézőinek bevonásával, telefonos engedélyeztetéssel (minden nap 8-20 óra között) is lehetséges. Fizetéskor a szolgáltató a Pénztártag jelenlétében felhívja a Kártyaközpontot. Az adategyeztetést és a fedezet ellenőrzést követően történik meg a meghatározott összeg zárolása.
Kártyaelfogadó partnereinknél készpénzzel is lehet fizetni, majd a számlát az igénybejelentő nyomtatvánnyal eljuttatni a Pénztárba. A készpénzes fizetés leggyakrabban előforduló esetei: nincs a Pénztártag egyéni számláján kellő fedezet, ezért későbbi időpontban tervezi benyújtani a számlát, esetleg nem működik a szolgáltatónál a terminál.
Jó tudni, hogy a Vasutas Egészségkártya számos szolgáltatónál kedvezmény igénybe vételére jogosít.